Discussie: ID contest
Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2004, 19:13   #23 (permalink)
Jaguar
Staf Lid

Jaguar's schermafbeelding

Standaard

Daar komt ie dan!

lorence - 34
Li-LaLolliepop - 32
Ronnyboy - 30
mirthemuts - 14
cyberium - 1

Niet geheel verrassend meer maar lorence is de winnaar van de allereerste studentenforum ID contest!
Gefeliciteerd lorence en ook anderen, hier volgt de oplossing met een verhaaltje bij elk nummer.

001
The Buzzhorn - Ordinary
Van de groep zelf heb ik niets anders gehoord dan dit nummer. Het is te horen in het spel Need For Speed Hot Pursuit 2. Ik was er al snel gek op. Lorence moest dit nummer ook zijn opgevallen want hij was de enige die deze goed geraden had. Knap, want het was een van de moeilijkere van deze contest

002
Disturbed – Prayer
Een kale man met twee gigantische haken door zijn kin als leadzanger en 3 langharige motormuizen als gitaristen en drummer vormen de groep Disturbed. Ongeveer een jaar geleden hadden ze een hitje met Prayer, dat ook vaak op de muziekzenders langs kwam voorzien van een clip. Helaas heeft niemand deze plaat geraden.

003
Foo Fighters – All My Life
Ik ben al een tijdje fan van deze band met de ex-drummer van Nirvana als zanger en gitarist. Ik heb een iets schreeuweriger stukje uit het nummer gehaald waardoor het door LiLa eerst voor Linkin Park werd aangezien. Gelukkig hebben zij en Ronnyboy het alsnog goed geraden.
Vooral leuk vond ik de clip bij dit nummer.

004
2 Unlimited – Tribal Dance
Misschien niet het bekendste maar toch zeker een heel bekend nummer van een van de eerste grote Nederlandse ‘house’ formaties. Tegenwoordig verstaat men onder house een hele andere muzieksoort maar dit past nog prima onder de jaren 90 house. Grappig feit is dat mirthemuts wel wist dat de zang van Anita was maar niet op de groep kon komen. De rap is van Ray met zijn ‘no one knows’. Nostalgie voor mij, maar dat is misschien omdat ik dance liefhebber ben.
Dit nummer is goed geraden door lorence, Ronnyboy en LiLa-Lolliepop.

005
Republica – Ready To Go
Een opzwepend rocknummer van een groep die in de internationale muziekbusiness slechts een eendagsvlieg is gebleken. Toch hoor je dit nummer nog veel achter reclames en programma’s op tv. Iedereen behalve Cyberium wisten deze te identificeren.

006
Katana – Tribal Shock
Gniffelend heb ik dit nummer aan de contest toegevoegd wetende dat alleen lorence deze eigenlijk eventueel had kunnen raden. Een in de dancescene bekende plaat maar daar buiten slechts weinig gehoord. Een heerlijke plaat voor in de discotheek. Katana heeft ook met de opvolger One Solid Wave laten zien behoorlijk aanstekelijke beats te kunnen creëren.
Helaas heeft niemand punten gehaald bij deze plaat.

007
Benni Benassi – Satisfaction
Misschien wel de makkelijkste plaat uit de contest. Iedereen die ooit in zijn leven een discotheek heeft bezocht moet deze langs hebben horen komen. De originele sound veroverde de harten van discotheekgangers en de plaat werd dan ook helemaal grijs gedraaid.
Iedereen behalve Cyberium wist deze plaat te benoemen.

008
Enya – Only Time
Enya heeft al veel films van een theme mogen voorzien. Weer heeft iedereen behalve Cyberium hier punten op gescoord. Het stukje was ook overduidelijk, de stem was goed te herkennen.

009
Lost Prophets – Shinobi vs. Dragon Ninja
Een snelle plaat van de Amerikaanse groep the Lost Prophets. Persoonlijk hou ik wel van dit soort gitaar muziek. Lekker om hard aan te zetten in een gefrustreerde bui. Je zou er bijna van gaan headbangen Helaas wist niemand de artiest en titel te benoemen.

010
The Crystal Method – Guess I Didn’t Know
Hun laatste hit was Born Too Slow. Persoonlijk ben ik meer fan van hun eerdere muziek. Breakbeat is denk ik het genre waar The Crystal Method onder geschaard kan worden. Niemand wist helaas deze song die onder andere in de film Gone In 60 Seconds gebruikt is te raden.

011
Jan Hammer – Crockett’s Theme
LiLa-Lolliepop was er achter gekomen dat dit de theme song van Miami Vice is. Nou heb ik persoonlijk nooit een aflevering van Miami Vice gezien maar is alleen de muziek naar me overgewaaid. Een heerlijk droom nummer in mijn ogen met een panfluit en een jankende gitaar. Gek genoeg wist niemand deze plaat te benoemen

012
Faithless – Insomnia
Dit onwaarschijnlijk prachtige nummer is mijn persoonlijk favoriete dance nummer aller tijden. Als Lorence deze fout had gehad was ik persoonlijk afgereisd naar Maastricht om hem net zo lang met deze plaat te bestoken dat hij er gek van werd .
Dit nummer duurt bijna 9 minuten en bouwt 7 minuten lang op naar een fantastische climax waarin de overbekende melodie er uiteindelijk in komt. Tijdens het concert van Faithless hebben Lorence en ik mee staan blčren met de tekst.
Uiteraard had Lorence deze goed maar ook Ronnyboy en Lila hebben hun huiswerk goed gedaan.

013
Coo Coo Call – In My Projects
Mijn broertje kwam eens aanzetten met dit rap/hip-hop nummer. Ik hou persoonlijk helemaal niet van die stijl maar hier kan ik wel naar luisteren. Omdat de titel veelvuldig voorkwam in de snippet was een beetje googlen genoeg om aan de artiest te komen. Iedereen behalve Cyberium heeft hem dan ook goed.

014
Busta Rhymez – Break Ya Neck
Nog een rap nummer waar ik goed naar kan luisteren omdat het een typische Busta Rhymez plaat is. Veel humor en een hilarische clip waar de rapper het gevecht met een steenbok aangaat. De stem van Busta werd door velen herkend en lorence, LiLa-Lolliepop en Ronnyboy hebben hier dan ook punten gescoord.

015
Buzzy Bus – You Don’t Stop
Mirthemuts en lorence scoorden hier punten terwijl LiLa-Lolliepop en Ronnyboy prachtig in de val liepen en de plaat als Gigi d’Agostino – The Riddle betitelden. Buzzybus was Gigi nog net ff voor met dit toch wel behoorlijk kazige nummer. Maar goed, je wordt er wel vrolijk van dus wat maakt het uit

016
The Source Feat. Candi Station - You've Got The Love
Ronnyboy en LiLa-Lolliepop hadden dit beiden goed. Dit nummer uit ’97 maakt bij mij nog steeds wat los. Een erg goede plaat die in mijn ogen veel te snel in de vergetelheid terecht gekomen is.

017
Motorcycle - As The Rush Comes
Misschien wel de meest gehypte progressive-trance plaat van vorig jaar. De clip was verschrikkelijk maar het nummer heerlijk. De dromerige stem en melodie maakte dit nummer tot een klassiekertje die nog lang zal nagalmen in de wereld die trance heet.
Iedereen behalve 1 iemand scoorde hier punten

018
Mister Mr – Broken Wings
Een behoorlijk oud plaatje alweer. Alle deelnemers kenden hun klassiekers want iedereen had ten minste de titel goed. Ik ken alleen al 4 covers van dit nummer en ik ben er zeker van dat er nog veel meer zijn. Een echte skyradio plaat

019
Coldplay – Spies
De stem en het typische geluid van Coldplay waren goed te horen. Een van de betere nummers van de groep als je het mij vraagt. Alleen Cyberium scoorde hier geen punten.

020
Jimmy The Sound – M.O.D.U.L.O.
De Italiaanse Hardstyle producer Jimmy The Sound maakte deze hardtrance klapper. Nog steeds wordt hij op grote feesten gedraaid om het publiek compleet los te krijgen. Helaas wist niemand deze plaat bij naam te noemen.

Ik wil in het bijzonder Cyberium bedanken voor zijn inzending. Hij haalde slechts 1 punt maar deed toch mee, thumbs up!

De volgende is voor lorence.

Succes, en laat onze hersenen kraken!

Generated in 0,71984s using 8 queries