Los bericht bekijken
Oud 24 juni 2004, 20:04   #3 (permalink)
lorence
Ouwehoer

Standaard

Tja, ik heb wel eens eerder mensen over een dergelijk systeem gehoord, ben er geen voorstander van.

Er zitten namelijk een aantal problemen aan. Ten eerste moet je je afvragen of je iedereen er in op moet nemen die iets steelt. Dus ook mensen die 1 keer een pak melk hebben gestolen. Doe je dit, dan is het risico aanwezig dat mensen veelal onterecht blijven worden aangezien voor winkeldief.
Neem je echter niet iedereen op in de database, dan is weer de vraag waar je de grens gaat stellen. Waarom iemand die twee keer gestolen heeft wel, en iemand die een keer gestolen heeft niet?

Het is wel ok dat het systeem alleen toegankelijk is voor winkeleigenaren. Maar die hebben ook familie, zouden ze het die mensen niet vertellen wie bekend staat als winkeldief? Mensen krijgen op deze manier een stempel, aldof op hun voorhoofd staat, 'ik ben een winkeldief'. Ik denk niet dat dat een redelijke vorm is van mensen straffen.

Wat is er mis met vormen van camerabewaking? Of misschien gewoon oplettende medewerkers? Dat lijkt me al wel genoeg. Mensen die in de winkel werken, weten meestal wel wie er wel eens gestolen heeft, die kunnen ze toch ook gewoon in de gaten houden?
lorence is offline   Met citaat antwoorden

Generated in 0,69705s using 8 queries