Los bericht bekijken
Oud 30 augustus 2004, 21:16   #2 (permalink)
Ronnyboy
Staf Lid

Standaard

Mja, als pc-gebruiker ben ik eigenlijk helemaal niet blij met dit soort mededelingen en besluiten op pc-gebied.... Geef toe, een pc aanschaffen met belastingvoordeel, aantrekkelijk toch? Maar met het verlagen van het aanschafbedrag naar 1400 + nog wat euro's begon al duidelijk te worden wat het kabinet van plan was. En aan de andere kant kan ik het ook wel begrijpen.

In het begin van de pc-privé was het nog een hele diepe tast in de buidel om een degelijke pc aan te schaffen en van de eigen spaarcentjes een dure pc kopen zat er voor vele niet in. De zet van pc-privé was daarom helemaal zo gek nog niet: investeren in de kenniseconomie en ervoor zorgen dat Nederland een geduchte speler werdt op het IT-vlak. Alleen is de laatste jaren erg veel 'misbruik' van deze regeling gemaakt en dat is nou jammer.

Mensen die al een pc hadden maakten handig gebruik van deze regeling om thuis steeds het beste van het beste te hebben staan en het doel van de regeling vervaagde steeds meer. Voor het bedrag wat er de laatste tijd aan uit gegeven mocht worden kon je toch al snel een hele mooie pc samenstellen, plus een printer, plus draadloos, plus een dvdbrander, plus, plus, plus.... . Het had zelf voor de helft van dat bedrag gekunt...

Het bedrag dat het kabinet nu denkt te besparen is het bedrag in de meest ideale situatie en zoals elke Nederlander op zijn 10 vingers na kan tellen is dat hier niet zo. Maar je kent het, pcboeren noemen altijd het minimum bedrag en kabinetsleden het maximum

Mijn mening? Tja, we besparen er op korte termijn wat geld mee uit... Maar wat doen we met dat geld? Uitgeven aan allerlei rare bouwprojecten? Financiële steun aan corrupte landen? Als we besparen laten we het dan ook eens echt nuttig gaan gebruiken!

Generated in 0,70009s using 8 queries