2e kerstdag:
We reden met de hele fam terug uit Groningen. Dichte mist op de A7...
Mn broertje lag lekker te maffen naast me op de achterbank. Opeens hangen we in de gordels en zie ik mn vader hard op zoek zijn naar zijn hazzardlichten. Voor ons schieten allerlei auto's de berm in en de vangrail in. We komen tot stilstand en wachten enkele seconden angstig of er een auto op ons in rijdt. Na een halve minuut wordt het stil om ons heen en doen we de deuren open. Overal komen mensen uit hun auto gekropen. Sommigen versuft door de klap van de airbag. Sommigen vooral geschrokken van wat ze gezien hebben.
In de dichte mist kan ik ongeveer 10 auto's en een vrachtwagen onderscheiden die helemaal in elkaar zitten. Dit alles op 20 meter voor onze auto. Als we tussen de wrakken doorlopen op zoek naar beknelde mensen zien we 5 meter lager in een sloot een bmw liggen. Een man, een hoogzwangere vrouw en een kind van 3 a 4 jaar klimmen de slootkant op. We zien dat er minstens 20 auto's betrokken zijn waarvan er een tussen de wielen van de vrachtwagen terecht is gekomen en een andere de benzinetank heeft geramd. Van sommige auto's is het merk niet eens meer te herkennen.
Wonder boven wonder is er niemand echt gewond en hoeven slechts 2 mensen met nekklachten met de ambulance mee (die pas na 20 minuten kwam opdagen

)
Echt bizar was dat zeg... besefte pas hoe dichtbij het was toen ik mn vriendin opbelde en vertelde dat ik naast een rokend wrak stond. Ze zei: zou je daar wel gaan staan dan? Ik kon niet veel anders