He mensen,
Ik wist niet goed waar mijn vraag thuis hoorde dus ik probeer het maar hier. Ik ben nu nog een havo leerlinge (volgend jaar examen) en daarna ben ik van plan te gaan studeren in Groningen. Ik weet dat ik hier dus eigenlijk (nog) niet thuis hoor maar ik wilde toch wel wat meer informatie hebben over Groningen, op kamers gaan en de studentenverenigingen daar. Mijn broer studeert wel al in Groningen maar hij zit verder niet bij een studentenvereniging en is niet in alles thuis daar. Allereerst had ik eigenlijk de vraag of het wel mogelijk is om als 17-jarige op kamers te gaan. Weet iemand dat? Volgens mij eisen de meeste studentenflats en woningen een minimumleeftijd van 18 jaar, maar hoe doen al die afgestudeerde havisten dat dan? Want zonder te blijven zitten ben je normaal 17 jaar als je van school afkomt.
Verder vroeg ik me af wat de meest leuke studentenverenigingen zijn in Groningen en of iemand daar misschien een site van weet? En klopt het dat je als lid van een studentenvereniging sneller een kamer hebt?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het beantwoorden van mijn vragen!