Beste studenten,
Afgelopen jaar heb ik een jaar International Business and Management Studies gestudeerd, wat me opzich wel beviel. De kwaliteit van de school daarentegen niet.
Ik heb het al een tijdje in mijn hoofd om in Antwerpen te gaan studeren. Ik heb al enig onderzoek gedaan naar de toelatingseisen, reiskosten, kamers etc.
Aangezien ik niet aanwezig kon zijn op de opendagen van de maand juli moet ik wachten tot de opendagen van begin september.
Dit duurt nog redelijk lang en de scholen starten al vrij vroeg na deze opendagen in september.
Wat ik niet konden vinden is objectieve informatie over de kwaliteit van de hogescholen, zo zijn er verschillende hogescholen met de opleiding die ik wil volgen, nl:
Hogeschool Antwerpen
Karel de Grote Hogeschool
Plantijn Hogeschool
Graag zou ik van studenten die ervaring hebben met een van de bovenstaande hogescholen hun mening willen weten, o.a. welke jullie het beste vinden en waarom, ook in de optiek van buitenlandse studenten, waar zijn bijv. vrijwel geen buitenlandse studeten en waar wel.
Ook zou ik graag iets willen weten over het schoolgeld voor ''buitenlanders''. Ik heb de informatie gevonden dat niet-beurs-studenten ronde de €500,- per jaar moeten betalen aan schoolgeld, maar hoe steekt dit in elkaar voor buitenlandse studenten?
Alle tips en informatie zijn welkom en bij voorbaat dank.
PS Ik wil in Antwerpen wederom iets met (international business/ office management gaan doen).