Discussie: Huis kopen
Los bericht bekijken
Oud 26 juli 2005, 02:28   #3 (permalink)
LEV_AUDi
Meelopertje

Standaard

De uitwonende beurs krijg je, wanneer je vader een tweede huisje kan bekostigen is het fiscaal gezien beter om de woning op je vaders naam te houden 99 % en 1 procent op jou naam. Dit is een trukje voor latere overname mogelijkheden.
Wanner jij de woning met een aantal vriend wild kopen raad ik ten strengste af, want je moet het zo zien dat de bank het geld voor schiet en jij alles betaald maar wat gebeurd er over 4 jaar wanneer de woning meer geld opleverd. Is het volgens mij beter om deze overwaarde naar je vader door te spelen want tenslotte hebben jullie altijd goed gewoont voor een goede prijs en je vader heeft alle risico's gedragen voor de woning en de bank zal er ook niet open voor staan om een woning te financieren voor Studenten. Het is algemeen bekend hoe studenten met kamers om gaan . En hoe ze financieel zitten. Dus de kans is groot dat je vader een aantal keer met het betalen van de hypotheek moet inspringen.
Er komt veel bij kijken om een woning t ekopen vooral wanneer je (NOG) geen vaste inkomen hebt.

maargoed.

ik heb er een brei verhaal van gemaakt ik hoop dat je er wat van begrepen hebt ......

ciao ciao
LEV_AUDi is offline   Met citaat antwoorden

Generated in 0,70842s using 8 queries