Ik ben gestopt met Pedagogiek, ik vond het vreselijk nutteloos

Je betaalt voor een voltijd opleiding, maar je zit er maar 1 dag in de week, de rest van de week heb je niets te doen.
Ja halverwege komt daar 1 dag stage bij, maar diezelfde stage heb jij op de Pabo al gedaan (ik moest ook voor de klas staan)
We hebben gasthoorcolleges gehad van mensen uit het beroepsveld en dat was vooral erg demotiverend en heeft een groot aandeel gehad in mijn beslissing ermee te stoppen.
9 van de 10 gastsprekers hadden uberhaupt geen pedagogische opleiding gevolgd.
En de enige die dat wel had gedaan, die zei: 'Hm ik werk in een buurthuis, wat ik daar doe? Ik help jongeren met een TJ-biljet invullen.'
Dan denk ik jeeeemig, daar ga ik geen 4-jarige HBO opleiding voor volgen :verward:
Verder vind ik dat het geen brede opleiding is.
Het is gebaseerd op de vakken pedagogiek, filosofie, sociologie en psychologie.
Je denkt 'hee leuk', maar ik vond het best tegenvallen omdat de stof geen uitdaging voor me was, en als je er dan verder weinig ondersteunende vakken bij hebt dan wordt het al gauw saai.
Als je een onderzoek moest doen, dan kon je dat gewoon compleet uit je duim zuigen, dan moest je minimaal 5 observaties doen, maar als je die observaties verzonnen had, had je nog zo een 8 ervoor :S
Gek genoeg is er wel heel erg veel animo voor, in het begin in ieder geval wel.
We zijn toen gestart met 120 studenten.
Er zijn wel ongelofelijk veel mensen gestopt, ik denk dat sowieso één derde gestopt is.
Wat betreft de arbeidsmarkt, tsja ik weet niet wat ik daarvan moet zeggen. Je kunt in allerlei functies terecht komen, waar je ook terecht kunt komen met een andere opleiding.
Is SPH niet een beter alternatief? Die opleiding is breder opgezet in my opinion.
Ik ga overigens nu Ergotherapie doen.
http://www.ergo.hva.nl
Succes met alles