Hallo allemaal,
Ik heb het een en ander gelezen over het colloquium doctum en ik moet eerlijk zeggen dat ik de raarste dingen heb gelezen.
Ik heb zelf vorig jaar een verzoek ingediend voor het colloquium doctum voor de studie geneeskunde en ik moet zeggen dat ik het succesvol heb afgerond en nog was ingeloot ook. Ik studeer nu geneeskunde en ik vind het een erg leuke studie en het is helemaal niet zo moeilijk volgend jaar is mijn tweede jaar. Larissa ik zou zeggen probeer het gewoon en laat je niet gek maken, want het is helemaal niet moeilijker dan het vwo!! Dat zou trouwens erg gek zijn want het colloquium doctum is speciaal voor mensen van minimaal 21 die geen vereiste vooropleiding hebben en toch heel graag geneeskunde willen gaan studeren. Dus neem het maar van mij aan, gewoon doen!! Niet luisteren naar anderen want wat ik hier heb gelezen klopt van geen kant! Je wordt getoetst in 6 vakken:
Nederlands, engels, natuurkunde 1, scheikunde 1, wiskunde niveau 1 en bilogie 1,2. Als je al een andere vwo diploma hebt en je bent geslaagd voor nederlands en engel;s dan krijg je daar vrijstelling voor.
Dus wat ik even kwijt wilde is dat je niet naar anderen moet luisteren die er geen verstand van hebben, volg je hart gewoon en ga ervoor.
groetjes