Los bericht bekijken
Oud 31 augustus 2005, 09:37   #2 (permalink)
Jaguar
Staf Lid

Jaguar's schermafbeelding

Standaard

Ten eerste is het inderdaad waar dat er grote wachtlijsten zijn en de kamernood hoog is in Amsterdam.
Maar als 'insider' kan ik ook zeggen dat het wel meevalt. Er zijn bijvoorbeeld ook nog de dorpen aan de rand van de stad. Ik sprak gisteren nog iemand die een kamer in nieuwveen heeft. Niet erg dichtbij, maar met iets minder dan een uur reistijd op zn minst beter dan Belgie.
Verder is er complex Uilenstede, dat licht tegen Amstelveen aan en is ideaal voor mensen die aan de Vrije Universiteit willen studeren. Voor de UvA zou het gezien de plaats waar je nu vandaan komt ook zeker beter zijn. Een kamer op Uilenstede is lang niet zo moeilijk te krijgen als een kamer in bijvoorbeeld het centrum of in oud west.
Dat zijn trouwens de mooiste buurten. Centrum, Oud West en Oud Zuid. Buurten die voor de Uva ideale plekken zijn om te zitten, maar die niet reeel zijn om te overwegen omdat er enorme prijzen gevraagd worden.
Voor de 380 euro die je er per maand voor over hebt is trouwens vast wel wat moois te krijgen in het westelijk havengebied bedenk ik mij net (is oud west). Daar staan containerwoningen die gloednieuw zijn en echt goede voorzieningen hebben. Zulke containerwoningen zijn ook in Noord neergezet.
Tip is ook om je in te schrijven bij huisvestingsorganisatie Duwo (www.duwo.nl).
Laatste mogelijkheid is nog om te kijken naar een kamer in Zuid-Oost (Bijlmer). De kamers zijn daar veelal prima, alleen de buurt is niet zo best. Zie deze plek als noodoplossing.

Succes!

PS, die twee maanden borg, of 'sleutelgeld' is nog niets. Dat wordt overal op gewilde plekken gevraagd. Een goede vriend van me heeft 8000 euro sleutelgeld moeten neertellen voor zijn huidige stulpje in Oud West.

Generated in 0,73807s using 8 queries