Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Pietert Uitterlinden
Stelling: mensen die zeggen nergens in te geloven, hebben gewoon nog nooit de moeite genomen om zich erin te verdiepen.
|
Ik heb mij de afgelopen tijd er wel behoorlijk in verdiept. Ik kwam er namelijk achter dat toch wel een behoorlijk aantal van mij vrienden ergens in geloofd. En ik vind het interessant dat iedereen er weer totaal anders over denkt terwijl het toch dezelfde God en bijbel zijn. Maar de basis is toch dat ze allemaal de liefde van God voelen en daar steun aan hebben. Dus is geloven niet eerder een gevoel? Gewoon een gevoel dat je niet perse hoeft te begrijpen maar op kan vertrouwen dat die er altijd is, maar vooral een gevoel die je niet hoeft te verklaren?
Ik vind het lastig. Vind het namelijk heel boeiend hoe alles om mij heen in elkaar zit. En als je een reactie opwekt wat daar de natuurkundige/scheikundige gevolgen van zijn. Dus ik houd ervan om dingen te kunnen verklaren. (anders ga je ook geen Forensisch Onderzoek studeren) En daarom vind ik het moeilijk om al het goddelijke te aanvaarden en volkomen te kunnen accepteren.