Discussie: Geloof
Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2005, 18:18   #20 (permalink)
ikxs
Meelopertje

ikxs's schermafbeelding

Talking

Voor mij gaat geloven zoals dat in de kerk gedaan wordt niet op, ik ben denk ik een van die mensen die graag alles wil verklaren.

Ik geloof in Jezus of God zoals ik in Sinterklaas geloof (En dat is niet denigrerend bedoelt!)
Ik geloof nl. wel dat er ooit iemand is geweest die goede dingen deed, die mensen hielp en daardoor op een soort voetstuk kwam te staan. Hij zei en deed goede maar ook revolutionaire dingen (verschoppelingen aanraken, omarmen, liefhebben)
Ik denk alleen dat zijn (of haar ) verhalen door de tijd heen mooier zijn gemaakt gezien alles ooit mondeling over werd gedragen. Wat écht 2 broden en 5 visjes waren die misschien met een groep gedeeld werden, werden door de jaren enorme manden brood en vis die met een massa mensen gedeeld moest worden. (Vandaar de vergelijking met Sinterklaas, en goede man die vast cadeautjes bracht en daar wat hulp bij had, maar de Sinterklaas die wij nu kennen is aangedikt en verheerlijkt) Wat natuurlijk op zich geen probleem is. Het is een vrolijk feest waar veel mensen plezier in hebben. Zo ook god, veel mensen vinden er steun bij, geweldig toch!

Kortom, ik geloof in het goede in mensen. Dat moet ergens zitten. Goed zijn als levensstijl zal ik maar zeggen. En op welke manier en hoe sterk je daarin gelooft, van mij mag het allemaal maar val een ander er niet (ongewild) mee lastig. Kennen jullie het nummer van Maarten van Roozendaal - Redt mij Niet?! Zoek daar anders eens de tekst van op

Generated in 0,78611s using 8 queries