Hey Youko,
Ik zit in dezelfde situatie als jij, sterker nog, ik denk er ook over dezelfde studie aan dezelfde uni te doen! Ik haalde de Bachelor/ Master structuur in Nederland een paar posts omlaag ook al aan.
Heb je een Bachelor aan een HBO instelling behaald en wil je verder gaan voor een Master aan de Uni moet je inderdaad een 'pre-master' of 'schakeljaar' doen. Dit duurt een jaar en deze volg je in verschillende klassen met Bachelor 2 en 3 studenten. Na dit jaar kun je pas deelnemen aan de echte Master.....Nederland maakt zich hiermee in mijn ogen niet populair mee....
Ik heb over de situatie gebeld met de Erasmus Uni, info op internet gezocht, het blijft allemaal hetzelfde: HBO'ers met een Bachelor die een Master willen doen aan de Uni moeten een verplicht schakeljaar volgen.
Ik opperde nog dit schakeljaar te volgen aan een partner instelling in het buitenland, wat het nog interessant zou maken, maar dit is niet gebruikelijk en zou alleen kunnen na grondige voorbereiding en het programma moet exact overeenkomen.
Waarom dan niet een Master in het buitenland doen, om zo het schakeljaar te ontlopen?? Voor mij een optie en ben dan ook naar de mogelijkheden aan het kijken...
Laat nog eens wat van je horen,
Cheers! Wouter
|