Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2005, 22:07   #4 (permalink)
*Marly*
Lid

*Marly*'s schermafbeelding

Standaard

Oh ja, in Nederland kun je tweede keuzes opgeven voor het geval dat je uitgeloot wordt. Maar zo werkt dat niet als je naar Belgie wil: daar zijn er inschrijvingsdagen en dan moet je je persoonlijk aan de universiteit komen inschrijven (diploma en identiteitsbewijs meenemen) Inschrijvingen zijn daar tot oktober, dus dan heb je je uitslag van je loting allang en dan kun je je nog geruime tijd inschrijven! Het jaar start er op de week van 1 oktober en gata door tot juli. Dat betekent dus (als je de eerste zit haalt tenminste) 3 (!) maanden zomervakantie! Maar door het jaar heen heb je weinig vakantie.

Ik heb ooit gehoord dat je, mocht je in belgie begonnen zijn en later toch nog ingeloot worden in nederland, dat je dan geen vrijstellingen in nederland krijgt.
In belgie is het trouwens zo dat je van alle diersoorten alles moet kennen, pas in het laatste jaar kies je een richting en welke richting je dan kiest is vrijblijvend. Op de open dag in Utrecht had ik gehoord dat er maar beperkte plaatsen zijn voor mensen die bijvoorbeeld kleine huisdieren zouden willen doen.

Ik vind wel dat je in antwerpen sneller vrienden kunt maken, omdat je daar met minder mensen zit (in het tweede en derde jaar zit je met zo'n 70 mensen) In het derde jaar ken je iedereen. En als je dan naar Gent moet daarna, dan verhuizen al je vrienden met je mee en das reuze gezellig! Je komt in Gent, maar je kent dan al heel wat mensen en dan ben je niet zo eenzaam meer. In gent het eerste jaar vrienden maken is moeilijker (dat heb ik horen zeggen van een meisje dat eerst in gent was begonnen en daarna naar antwerpen is gegaan)

De belgen zijn trouwens echt superaardig, ik denk dat de hollanders daar nog wel eens wat van zouden kunnen leren ;-)

Groetjes Marly

Laatst gewijzigd door *Marly* : 26 oktober 2005 om 22:18.
*Marly* is offline   Met citaat antwoorden

Generated in 0,60556s using 8 queries