Hallo,
Ik ben nu al sinds 2003 bezig om de hardheidsclausule rond te krijgen van de IBG.
Mijn vader verdient teveel daarom krijg ik geen aanvullende beurs. Ik heb sinds mijn 13e geen contact meer met hem. De ouderlijke bijdrage die is vastgesteld voor hem is maximaal, dus zo rond de 185 euro. Maar hij weigert te betalen. Ik heb een rechtzaak tegen hem aangespannen, heb ik verloren omdat hij mij helemaal niks KAN betalen. De IBG baseert de berekeningen op de gegevens van de Belastingdienst, maar mijn vader heeft al 5 jaar geen aangifte gedaan bleek tijdens de rechtzaak..
Ik moet een verklaring hebben van een onafhankelijke instantie dat ik geen contact meer met hem heb. Ik heb mijn dossier bij het RIAGG opgevraagd en opgestuurd naar de IBG maar dat was niet recent genoeg, dat liep van 1999 tot 2002.. Ik ben naar de huisarts geweest op aanraden van de IBG maar die kon niks voor mij doen. Ik ben bij mijn decaan geweest, kon ook niks voor me doen. Mijn mentor is voor mij overal langsgeweest, huisarts, decaan, directie school, collega andere school, maar ook hij kon niks doen, hij stuurde me naar een notaris. Ben ik geweest, dat kost me 123 ex btw per uur en omdt hij in het buitenland woont zijn ze daar wel een aantal uren mee bezig.. Ook is het niet rechtsgeldig, ik kan in een akte vast laten leggen dat ik geen contact met mijn vader heb maar dat is eigenlijk dus niks waard, want het IS NIET RECHTSGELDIG.. Ik weet het nu echt niet meer.. Ik heb ook nog de Nationale Ombudsman gebeld, maar ik moet eerst schriftelijk een klacht indienen bij de IBG, dan pas kan hij iets voor mij doen als de IBG daar niks op doet. Ik hang bijna wekelijks aan de telefoon met de IBG en elke keer krijg ik weer een ander verhaal te horen. Ik weet het echt niet meer. Ik kan het niet meer betalen, want ik ben onlangs gaan samenwonen met mijn vriend, ik heb al 2 baantjes, ik werk me rot om enigszins rond te kunnen komen. Uit de rechtzaak bleek dat ik 248 euro per maand te kort kom, ik snap niet waarom de IBG zo moeilijk doet.. :huil:
Wie heeft iets soortgelijks meegemaakt of heeft nog een idee wat ik zou kunnen doen??
Please HELP!!
Liefs Debbie