Los bericht bekijken
Oud 31 oktober 2005, 21:40   #11 (permalink)
*Marly*
Lid

*Marly*'s schermafbeelding

Standaard

Hai!

In Belgie krijg je idd meer natuurkunde en scheikunde doordat de belgen die in hun middelbaar geen natuur en scheikunde gehad hebben ook aan de studie mogen beginnen (dat is in NL niet zo) Het wordt in belgie wel aangeraden om in het middelbaar natuur en scheikunde gehad te hebben, maar een vereiste is het niet.
In het eerste jaar leer je nog niet zoveel specifieke diergeneeskundige dingen, maar worden eerder scheikunde, natuurkunde en biologie op een wetenschappelijk niveau gebracht.

Zwaar is de studie wel: er is geen lotingssysteem en daardoor maken ze de studie gewoon zwaarder waardoor de echte doorzetters en liefhebbers overblijven. Maar het is het allemaal waard!

Wat betreft de paardenliefhebbers doen de profs nogal flauw: er zijn weinig zieke paarden en veel paardendierenartsen. Maar het voordeel is dat iedereen vrij is om zelf te weten welke keuze er gemaakt wordt. De meeste mensen die ik ken gaan richting vee (runderen enzo): schijnbaar hebben de belgen minder met kleine huisdieren. Maar de optie paard is in belgie wel heel populair. Ik ken niet zoveel mensen die kleine huisdieren willen gaan doen. (maar dat kan misschien toeval zijn: dus het kan best zo zijn dat de optie kleine husdieren wel heel erg populair is)

Meelopen met een dierenarts is wel een echte pre! Dat zou ik ook graag doen! Hier op school heeft laatst een prof aangeraden om dat eens te gaan doen, dus je bent al goed opweg! Iedere ervaring is mooi meegenomen!

Oh ja, bij de ib-groep kun je de tweede keuze in belgie niet doorgeven.

Groetjes Marly
*Marly* is offline   Met citaat antwoorden

Generated in 0,56467s using 8 queries