@Louise,
Zoals je weet associeer ik veel op de meest uiteenlopende onderwerpen.
Toen ik thuis kwam las ik weer een stukje over Canada en wel over Jasper County mijn geboortedorp. Ik heb een zwak voor mijn "blood brothers" zoals je weet en Jasper = Jaspis. Bij mijn volk werd vroeger door een sjamaan dmv een kiezelsteen een kwaal bezworen of in ieder geval wordt aan de puur rode soort een enorme kracht toegeschreven. Het toeval wil dat hier in Nederland bij de oude Keltische stammen een soortgelijk ritueel werd gebezigd. Zoals je weet hebben de Kelten iets met kiezelstenen, en dan heb ik het over de magische kracht er van. Het verhaal gaat over een Squaw meisje, Lek kit 'ha ("mooi als mustang", vrij vertaald) genaamd. Ik heb haar gevraagd of zij iets wist over occulte zaken in verband met Talisma Vermelho (portugees voor rode talisman). Spencer de "door de Duivel afgeschermde". heeft Portugese voorouders. Zij toonde toen belangstelling voor het onderwerp en kwam met "zwarte magie" op de proppen enzo. Nogal duister allemaal.:?
Alleen nog associaties dus, nog een beetje vaag, maar valt ons toe.
O ja, Talitha Vermeer is een homosexueel met een dubbelleven met opvallende belangstelling voor M. neemt het ook en publiek op voor Spencer.