Obelix
Die mystificatie van onze nog onzichtbare topic zoals dat wordt verondersteld, is ook mij een raadsel. De fundamenten van zo'n topic moeten wel in het moeras liggen. Jasper had het eerst over duivelstenen en indianenverhalen, daarbij voegde hij een vrieskist met ruimte voor vlees.Toen begon Joep over een ei en bezige bijen en zo, en natuurlijk al mijmerend tussen de klaprozen vroeg hij zich af of Louise de weide al had verlaten. Die zat echter voor de televisie als een blaarkop boe te roepen toen Tom Jones op BBC 2 green green grass of home zong. Het kan raar lopen. Vanmiddag zag ik onze nationale misdaadverslaggever PRDV bij die sensuele Annemiek Schrijver van de Ikon. Het ging over reli-jurken en politieke strings, over zijn lieve vrouwtje en zijn dochter die in Ghana haar sociale dienstplicht ging vervullen. Ook zijn heldenrol bij het blootleggen van de rechterlijke dwaling in de Puttense moordzaak vloeide voorbij. Ook die moord is nog nooit opgelost, hoewel er van de broer van het slachtoffer dna-sporen zijn aangetroffen op de plek waar het gebeurde. De ene wordt in ons land veroordeeld vanwege o.a. dna sporen, de ander, deze broer ook, is nog nooit verdachte geweest. PRDV doet niets meer aan die onopgeloste zaak. Dat is nu weer mysterieus. Maar goed, dit is geen SO-topic. Maar is Obelix dat wel ?
Wat zal Obelix in het moeras aantreffen ? Een veenlijk ? Of brengt zijn verschijning een aardverschuiving teweeg ?
Zoals jullie zien, weet ook ik nog niet welk dier zich in de eierschaal verborgen houdt ? Het is in elk geval geen indianenverhaal. Of Sinterklaas nog een rol speelt is niet uit te sluiten. Gedichten zijn hier welkom. De mijne zijn te literair.
Te romantisch ook. Mijn gedichten zijn zinkende matrassen in een sober decor.
Typisch Hollands.
|