Ik heb dit blok een vak over presentatietechnieken. Daar heb ik gehad dat je het beste kan beginnen met een goede ijsbreker. Dan heb je meteen de aandacht van de mensen in de zaal. Als je tijdens de presentatie een nieuw hoofdstuk wil beginnen NIET zeggen "ik ga nu wat vertellen over hoe sinterklaas naar Nederland komt". Maar stel jezelf hardop bijvoorbeeld een retorische vraag "Hoe komt sinterklaas nou eigenlijk naar Nederland?". En beantwoord die dan. Dan komt je presentatie een stuk levendiger over.
Ook je houding is belangrijk, het beste is om met je voeten recht onder je schouders te staan. Armen ontspannen langs het lichaam, en af en toe iets met je handen uit te beelden. Dat is heel moelijk als je dat nog nooit hebt gedaan, dus dan kan je 1 hand met je duim in je broekzak doen en dan heb je die andere hand ervoor om dingen duidelijk te maken. Zorg er ook voor dat als je presenteerd je kleding in orde is. Dat er geen blote buik in beeld is of een boxershort die boven je broek uitsteekt. Het mag niet afleiden.
Het is heel leuk om bij powerpoint allerlei verschillende manieren hebt van dat je tekst in beeld komt en verdwijnt. Maar dat kan heel erg afleiden. Als je het doet, doe het constant, dus dat alles van links naar binnevliegt en er recht weer uitvliegt.
Er zijn nog wel meer dingen die ik heb gehad, alleen ik moet nu richting school.