Ik studeer niet in Belgie, en ook geen diergeneeskunde dus wat dat betreft is het even wachten tot een ander reageert die het wel doet. Maar ik doe wel geneeskunde en wat vakken betreft heb ik eigenlijk alleen biologie erg hard nodig gehad. Het stukje natuurkunde dat je misschien krijgt zal wel mee vallen denk ik. Scheikunde zal je voornamelijk in de vorm van biochemie krijgen en dat is een niet te onderschatten vak. Het hangt er een beetje vanaf hoe diep ze in Belgie het eerste jaar in zullen gaan op biochemie. Ik heb dit jaar nog weinig echt moeilijke scheikunde gehad (wat vetzuren en overige organische scheikunde basiskennis). Vorig jaar (toen deed ik Biomedische wetenschappen) werd ik echter doodgegooid met vergelijkingen met 11 onbekenden en zelfs een stukje thermodynamica.
Al met al denk ik dat het belangrijkste vak dat je niet hebt biologie is. Daar komen de belangrijkste chemie en natuurkundeprocessen nog aan bod en ben je dus voorbereid op wat komen gaat.
Ik wens je succes met je keuze!
ps. die 1,5 jaar scheikunde en natuurkunde zullen je denk ik niet echt ver helpen als ik eerlijk ben. Vanaf 4vwo gaat het tempo namelijk dusdanig omhoog dat die 1,5 jaar er verwaarloosbaar bij lijkt...
|