Hoi Lynda!
Ik heb de cursus biologie niet gedaan, ik heb twee weken heel hard geleerd en toen gewoon het examen gedaan.
Van de andere vakken heb ik wel de cursus gedaan; natuurkunde en scheikunde en wiskundeb1 ben ik nu mee bezig.
Ik heb voor biologie de boeken van biologie voor jou gebruikt. Die zijn heel goed vind ik. Nou moet ik even goed nadenken over het examen bio, hihi, want het waren erg veel vragen (38 ofzo); deels meerkeuze en deels open vragen. Er zijn ook wel vragen gesteld over planten; turgor e.d. Ecologie wordt ook wel over gevraagd; hoe bepaalde diersoorten bijv. in een omgeving met een hoog zoutgehalte overleven. Dat is wel belangrijk; een beetje de verbanden tussen de verschillende niveau's van dieren en planten zien. Als die diersoort uitsterft (dan heb je zo'n heel schema) welke dieren zullen dan in aantal stijgen en welke niet.
Maar over gedrag werd volgens mij geen enkele vraag gesteld. Minder belangrijk dus. Ik heb de boeken van biologie voor jou; van biologie1 én van biologie 1,2 gebruikt (zijn er aardig wat) en de uitwerkingen boeken zijn ook wel handig

Nu begin ik toch even te twijfelen; jij moet een toelatingstoets doen? Ik hoop dat ik 't niet verkeerd heb begrepen; bedoel je eigenlijk dus niet 'eindexamen'? Want dat heb ik dus gedaan.
En wat doe je nu voor opleiding dan? En wat ga je er mee doen?
Ik wil graag diergeneeskunde gaan studeren (maar ik had c&m

)
Ik heb trouwens voor natuurkunde; systematische natuurkunde gebruikt. En voor scheikunde Chemie. (ik heb alleen van scheikunde de boeken nog; als je ze wilt overkopen?

)
Ik hoor t wel! hoop je zo in ieder geval al aardig geholpen te hebben!
groetjes marit