Zo, da's lekker dat je die examens al binnenhebt! Nu dus alleen wiskunde nog. Ik moet de 26e of 27e april examen doen. Ik denk dat we dan gelijktijdig moeten!
Ik wil in principe voor dierenarts, geen veearts. Ben al een poosje bezig met de voorbereiding, want tja, ik zit natuurlijk ook met m'n werk. Heb een poos bij een vriendin in de praktijk gewerkt (ik werk eigenlijk al bij dierenartsen sinds m'n veertiende) en omdat ze wist wat mijn plannen zijn, mocht ik een heleboel. Heb er ook veel geleerd en omdat mijn eigen hond zware epilepsie heeft, heb ik inmiddels een (volgens de dierenartsen van de kliniek) academische kennis betreffende veterinaire epilepsie. Ik mocht ook altijd de patienten begeleiden. Leuk hoor. Vandaar ook eigenlijk dat ik voor kleine huisdieren wil kiezen.
Alle vakken moet ik dus tentamen voor afleggen in het voorjaar. In de maanden april en mei en de talen in juni (ongeveer gelijktijdig met schoolexamens). Ze zijn allemaal van het JBI en zijn hetzelfde als degenen die ook een cursus doen. Ik studeer alleen niet via een cursus, maar doe het zelf. Ik krijg dan (als ik alles haal) inderdaad een testimonium. Alleen geldig voor de studie diergeneeskunde (toelating) maar volgens mij worden ze tegewoordig ook bij andere universiteiten en HBO's goedgekeurd (mits het dezelfde verplichte vakken betreft). Ik denk dus dat we mekaar wel zullen zien op het tentamen wiskunde! Misschien kunnen we wat afspreken om elkaar te herkennen. Zou grappig zijn!
Die tentamens van schei- en natuurkunde, heb je die ook bij het JBI gedaan? Waren er nog onderwerpen tijdens de cursus die niet zo uitgebreid aan bod kwamen? Waar besteedden ze de meeste aandacht aan?
Veel vragen he. Maar ja, ik zou zo graag weten waar ik een beetje aan toe ben...
Groetjes,
Lynda
Laatst gewijzigd door Lynda : 19 januari 2006 om 15:28.
|