Ik vind dit een lastig onderwerp. Ik werk zelf 10 uur in de week en ben daar inclusief voorbereiden, wedstrijden en reizen toch gemiddeld wel bijna 20 uur in de week aan kwijt (ik ben gymjuf en train een aantal wedstrijdgroepen). Dan komt daarnaast nog het nodige activisme en een sociaal leven. Momenteel merk ik dat mn studie hier toch echt wel onder lijdt. Maar... ik red het niet met die basisbeurs en omdat mijn ouders volgens de overheid te veel verdienen voor een aanvullende beurs en zei zeggen me niet alles te kunnen geven moet ik lenen of werken. Tjsa, dan heb ik misschien niet de meest ideale baan omdat ik alleen de uren betaald krijg die ik daadwerkelijk les geef maar er nog veel meer bij komt kijken. Maar het is wel een baan waar ik veel voldoening uit haal, een stukje lichamelijke energie in kwijt kan en waar ik veel ervaringen mee op doe. En zeg het nou zelf zonder die ervaringen is er toch niemand op de arbeidsmarkt die je straks een baan aanbiedt? Dus misschien is half lenen, half werken beter omdat je dan meer tijd hebt voor je studie, maar een baantje is zeker belangrijk voor je algemene ontwikkeling!
|