Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2006, 13:58   #4 (permalink)
Jaja
Senior

Jaja's schermafbeelding

Standaard

Ik woon in Enschede en het is hier zelfs te doen om zelf of met een groepje een flatje oid te huren. Dan heb je wel je lening en bijbaantje nodig (of je moet heel zuinig leven)

Misschien heb je de volgende info inmiddels zelf ook gevonden maar toch:

Het grote voordeel van wonen op de campus (al heb ik het zlef nooit gedaan) is dat je vlak bij je colleges zit, tussen de middag gewoon naar huis kunt en heerlijk dicht bij alle sportmogelijkheden. Er is echter ook een heel groot nadeel: Aangezien zelfs supermarkt, kapper, restaurant, kroeg, IT-shop ensportwinkel aanwezig zijn met daarbij vaak een flink aantal huisgenoten die gezellig in de woonkamer zitten komen veel mensen van de campus niet zo veel van de campus af. Naar mijn mening mis je dan een heleboel want ook het centrum heeft veel te bieden (oa voor uitgaan)
Het nadeel van "in de stad" wonen is dat je soms zowel naar de stad als de UT wel even (15-20 minuten) moet fietsen want de kamers die echt in het centrum zitten zijn erg populair. Het is mij de afgelopen 3,5 jaar ook nog nooit gebeurt dat ik na het sporten op de UT of na een feestje daar alleen terug moest fietsen, er is altijd nog wel iemand anders die terug moet naar de stad. Ik ben zeker blij dat ik in de stad woon, want dat betekent dat ik zowel op de campus kom als in de stad.

Mocht je kiezen voor de campus dan moet je je inschrijven bij Acasa http://www.acasa.nl/kamerzoekende/ Dat kun je natuurlijk zowiezo doen, want als je dat op het laatste moment pas doet is de kans klein dat je idd een kamer krijgt.
Voor een kamer in de stad kun je je inschrijven bij de SJHT en kamerzoekgesprekken aanvragen via de website van de studentunion, ieder studentenhuis met een lege kamer kan die hier aanbieden namelijk. http://www.studentunion.utwente.nl/kamers/nl/enschede/

Hoe je stufie aan gaat vragen moet je echt helemaal voor jezelf gaan bepalen, want dat ligt idd aan je kamerhuur maar ook hoeveel jij zelf uitgeeft aan eten, uitgaan, kleding, cadeautjes etc. Als je ouders of je boeken of je collegegeld betalen kun je ze het beste vragen het collegegeld te betalen. Je boeken zijn er in het eerste jaar wel veel maar wordt steeds minder terwijl het collgegeld gelijk blijft/hoger wordt.

Voor die pc: afhankelijk van je studie is een laptop niet alleen handig maar ook bijna onmisbaar, vraag dat dus even na!! Ik heb de mijne zelf gekocht omdat ik andere eisen stelde aan mijn laptop dan de opleiding deed. Maar koop je je laptop niet via de opleiding dan kun je hem ook kopen via de IT-shop waar ook een soort van pc-prive regeling is.

Generated in 0,94542s using 8 queries