Wij doen altijd kaneel door het "beslag" van de wentelteefjes ipv vanillesuiker.
Wat ik normaal kook:
gebakken aardappeltjes/aardappel puree met sla/broccoli en n stukje vlees
mihoen oid met groenten en kip uit de wok
de ovenschotels uit de ovenheerlijk serie
pasta met spinazie, kruidenroomkaas en spekjes
soep met brood
wraps
wereldgerechten van de knor
Thaise nasi (conimex)
Ook lekker, makkelijk en weer eens wat anders deze gevulde chinese flensjes van Conimex:
Ingrediënten
500 g (varkens)vleesreepjes
8 eetlepels Conimex Ketjap Marinade
6 lente-uitjes
halve komkommer
Conimex Wok Olie
8 dunne pannenkoeken/flensjes (kant-en-klaar)
125 g taugé
Conimex Sweet Chilisaus en/of Oestersaus
Bereiding
Meng de vleesreepjes met de marinade en laat 30 minuten intrekken.
Was en snijd ondertussen de lente-uitjes in smalle reepjes.
Was en snijd de komkommer in smalle reepjes.
Zet een grote wok op het vuur en laat de wok goed heet worden. Voeg een scheutje wokolie toe en wok de vleesreepjes in ca. 5 minuten gaar en krokant.
Verwarm ondertussen de pannenkoeken/flensjes zoals vermeld staat op de verpakking.
Schep alle groenten en de vleesreepjes in aparte diepe kommetjes en leg de warme pannenkoeken/flensjes op een groot bord. Verdeel aan tafel de groenten en de vleesreepjes over de pannenkoeken/flensjes en schenk er wat sweet chilisaus of oestersaus over.
Een vegetarisch gerecht wat ik als "vleeseter" altijd erg geslaagd vind is deze camembert aardappelschotel van zo'n AH receptkaart:
Ingrediënten
300 g trostomaten
1 courgette
2 doosjes Camembert (kaas a 250 g)
boter om in te vetten
1 duopak aardappelschijfjes (700 g)
2 theelepels gedroogde rozemarijn
Bereiden
Oven voorverwarmen op 200 °C of gasovenstand 4. Tomaten schoonmaken en in dunne plakjes snijden. Courgette schoonmaken en in plakjes snijden. Camembert in dunne plakken snijden. Ovenschaal invetten. Aardappels, camembert, tomaten en courgette dakpansgewijs in schaal leggen. Bestrooien met rozemarijn, zout en peper. Gerecht in midden van oven in ca. 30 minuten gaar laten worden.
Wil ik een keer echt iets bijzonders koken ga ik door de stapel allerhandes heen om een meergangen menu op tafel te zetten