hallo,
ik werk naast de studie in een restaurant, eet dus 4-5 keer per week gegrilde eendeborst of andere culinaire hoogstandjes haha dat is echt relax.. als ik zelf moet koken wordt t meestal pizza, magnetronmaaltijd of mac of uit eten, of shoarma laten bezorgen. af en toe kook ik zelf en dan meestal ovenschotel met tortilinni en spinazi, echt super lekker!! heel makkelijk te maken en inkoop prijs is zo'n 5 euro voor een complete schaal, waar je met meerdere mensen van kan eten. ook snel klaar. echt super lekker!
ovenschotel met tortilinni en spinazi:
nodig: oven, ovenschotel, zakje kaas tortilinnie (soort pasta maar dan met kaas vulling), kleine verpakking creme freche, pak diepvriesspinazi, geen alla creme, maar gehakte, en een zakje geraspte kaas.
bereiden:
kook de tortilinnie zoals staat aangegeven op het pak, ontdooi intussen de spinazi in de magnetron, +- 8 min. Als de tortilinnie klaar is, even afgieten in een vergiet en vervolgens in de ovenschaal scheppen, vervolgens half tot heel pakje creme frache toevoegen, naar eigen smaak.. , doorroeren en de spinazie hieroverheen gooien. Vervolgens kaas eroverheen en dan in de voorverwarmde oven van rond de 200 graden zetten tot de kaas goud kleurt. Daarna doe ik de schotel altijd nog een paar minuten in de magnetron om de kaas goed te laten smelten, maar dat is naar eigen smaak.
ander simpel recept:
pasta met zalmsaus. kook de pasta, kook een bakje boursin cuisine, en verwarm tenslotte zalm mee met de cuisine, en je hebt een hele lekkere pasta.
|