Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2006, 12:26   #26 (permalink)
*Marly*
Lid

*Marly*'s schermafbeelding

Standaard

Ik ben in 1 keer doorgegaan. Ik heb enkel in het derde jaar een tweede zit gehad.

Maar dat van 30% klopt idd. De prof van natuurkunde zei in de les eens: kijk eens naar je buur rechts en links van je: 1 van jullie zal het tweede jaar halen. Dat maakte een grote impact. We hebben het er nu in het vierde jaar nog steeds over. Die 30% geldt zowel in Antwerpen als in Gent.

Ik mag nu nog van geluk spreken dat ik geen IAJ heb, want dan zou ik tussen Antwerpen en Gent hangen. Er waren in het derde jaar maar iets meer dan 30 die de kandidaturen in Antwerpen achter zich hebben gelaten en full-time in Gent zitten. Al die andere 40 moeten nog wat vakken in Antwerpen en in Gent volgen. Dat is erg vervelend.

Het vierde jaar is echt super moeilijk. Ik heb nog nooit zo'n last gehad om alles in 1 keer te halen en de vermoeidheid slaat erg toe. Maar ik blijf mijn best doen. De studie blijft leuk, maar af en toe heb ik er ook wel eens helemaal genoeg van. Dan komen de beestjes en de ziektes werkelijk bijna mijn strot uit. :-)
Dan sta ik 's ochtens voor achten al in de kliniek, heb ik van 10 tot 13 uur non stop les. Ga ik warm eten in de resto van 13 tot 14 uur. Om 14 uur tot 17 uur heb ik weer non stop les. Ben ik om kwart na 5 thuis. Eet ik eerst wat en rust ik uit van een zware lesdag, maar alles wat ik die dag heb gezien in de les, probeer ik in de cursus na te lezen samen met mijn notities van de les. Ja dan is de dag al snel om, want je moet vroeg gaan slapen om voor achten weer wakker in de kliniek te kunnen staan. Mijn dagen staan erg volgepland.

Groetjes Marly

Laatst gewijzigd door *Marly* : 19 maart 2006 om 12:32.
*Marly* is offline   Met citaat antwoorden

Generated in 0,55778s using 8 queries