Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2006, 22:51   #3 (permalink)
*Marly*
Lid

*Marly*'s schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is het zo dat je als Nederlander die in belgie als dierenarts afgestudeerd is, aan de overheid toestemming moet vragen om in Nedeland werkzaam te mogen zijn. Ik weet het niet zeker en het kan misschien ondertussen al veranderd zijn.

Er schijnen ook nogal wat afgestudeerden hier in Belgie naar het buitenland te gaan om hun beroep te kunnen uitoefenen. In Frankrijk schijnt er nogal een tekort aan dierenartsen te zijn.

Hoe je het ook went of keert: geen enkel systeem tegen studentenoverschot is eerlijk. Als de universiteiten in Belgie echt eerlijk zouden toegeven dat de kans op een baan als dierenarts in belgie klein is, dan zou het systeem dat in belgie gehanteerd worden nog het aller eerlijkst. Ik heb zelf de loting ervaren en dat was niet prettig. Maar het blijft gewoon een lastige kwestie waar niet goed een oplossing voor te vinden is.

Ik denk dat het voor nederlanders die vanuit belgie als dierenarts terug keren nogal niet zo heel erg lastig is gesteld met het vinden van een baan. maar het blijft altijd maar afwachten en hopen op het beste.

Groetjes MArly
*Marly* is offline   Met citaat antwoorden

Generated in 0,84200s using 8 queries