hbo nederland waardeloos
Beste,
Ik volg heden een opleiding aan hbo nederland.
Het is absoluut af te raden. Ook het onderwijsinspectie heeft allerlei maatregelen genomen omdat het studieniveau zwaar beneden peil is. Ze kunnen hun hbo certificaat verliezen als men doorgaat met het huidige waarderingssysteem. Alles werkt op een lachwekkend beleid.
Je krijgt de minimale (tot geen) begeleiding, je hoort je te houden aan de deadlines en beleidregels van het bestuur. Maar zoals elke partikuliere instellingen doet men niets voor de studenten, behalve de incassozaken dan. Van aanvang tot aan het zoeken van stage sta je er helemaal alleen voor. Op formeel lijkt het allemaal te kloppen maar in de praktijk integendeel.
Het is heeft meer van een onderneming dan van een studieinstelling. Alles kost geld bij een normale opleiding betaal je een collegebedrag en geen andere nare kosten. Op deze onderneming betaal je zelfs voor de computercursussen tot aan examendeelname. Ook is het diploma ondergewaardeerd in het bedrijfsleven. Ik raad het iedereen af. Maak niet dezelfde fout als ik. Ga gewoon naar een regeliere Hbo instelling dat geen winstdoelstellingen heeft.
gr. Ege
|