Lotingsklasse B, ingeloot, maar niet geplaatst in 1 van de 4 voorkeursinstellingen
Wat een drama bij IB-groep
Dramapunt 1:
Woensdag bel ik de IB-groep voor de uitslag van de loting voor geneeskunde. Daar krijg ik te horen van een medewerker dat ik mag beginnen aan de universiteit Utrecht. Vreugde alom...
Maar: zaterdag krijg ik een brief in de bus, waarin staat dat ik moet beginnen aan de Erasmus universiteit in Rotterdam! Ondertussen had ik me al voor vanalles ingeschreven in Utrecht... alles voor niets
Omdat ik dus zo laat pas te horen kreeg dat ik niet in utrecht was geplaatst, heb ik mij pas laat in kunnen schrijven voor de ruilbeurs... Hierdoor maak ik hier weinig kans bij.
Dramapunt 2:
Ik heb vier voorkeursinstellingen opgegeven: 1. Utrecht, 2. UVA, 3. VU en 4. Nijmegen. Rotterdam is een stad waar ik niet heen wil, en die heb ik dan ook bewust uit m'n voorkeurssteden gelaten. Hoe kan het dat ik niet in een van mijn voorkeursinstellingen ben geplaatst??? De IB-groep stelt namelijk zelf dat de plaatsing plaatsvind op basis van je gemiddelde! Dat zou betekenen dat er in deze vier voorkeursinstellingen totaal 1374 mensen een hoger gemiddelde gehad moeten hebben???? (ik had een 7,83 gemiddeld)
Anders beschouwd: Utrecht meldde bij de open dag dat 99% van de studenten uit lotingsklasse B werd ingeloot op de instelling van eerste voorkeur. Aangezien ik in allevier de plaatsen ben uitgeloot, zou dit betekenen dat dit een kans heeft van 0,01 ^ 4....oftewel, een kans van 1 op tien miljoen...
Voor mijn gevoel is er bij die plaatsing gewoon een fout begaan, maar hoe kan ik hier mijn gelijk bij krijgen???
Met vriendelijke groeten,
Sven
|