Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2006, 23:48   #41 (permalink)
*Marly*
Lid

*Marly*'s schermafbeelding

Standaard

Nou ik wilde eerst ook helemaal niet op kamers, maar als Nederlandse woon ik super dichtbij de grens. Ben daarom de eerste drie jaar in Antwerpen gaan volgen. Kon ik iedere dag met de trein. Dit jaar was ik voor het eerst op kamers in Gent, omdat ik dit jaar het vierde jaar heb gedaan. Was in het begin superwennen, want ik ben erg gehecht aan thuis. Maar als je van Antwerpen komt ken je al veel mensen en ben je niet direct alleen. Dat is het voordele van Antwerpen: daar leg je veel gemakkelijker contact want hier in Gent zijn er echt veel meer studenten. De treinen rijden in Belgie altijd stipt, ik heb op al die jaren nog maar weinig vertraging gehad.

De mensen zijn echt aardig en om eerlijk te zijn kan ik beter overweg met de belgen dan met de nederlanders.... Ik denk dat Nederlanders eerder een mening over iemand hebben en de (meeste) belgen vellen niet meteen een oordeel over iemand. Trouwens, er zijn zoveel nederlanders hier dat ze helemaal niet vreemd opkijken als je nederlands praat. De meeste nederlanders klieken meestal ook bij elkaar, dus ben je toch nog ene beetje in Nederland! En trouwens de meeste belgen kunnen sommige belgische dialecten (zoals het het Gents of Oostends) ook niet zo goed verstaan. Ik heb daar bij sommige mensen ook wat meer last mee, maar vraag dan gewoon wat ze zeiden. Geen probleem hoor!

Het eerste jaar van de studie krijg je helaas niet echt een beeld van hoe de rest van de studie eruit zal zien want dat is echt NIET te vergelijken! Het eerste jaar is gewoon een voortzetting van het VWO met natuurkunde scheikunde en Biologie.

Ik moet nog wel even zeggen dat ze hier in Gent wel een wat minderwaardiger beeld hebben over de mensen die in Antwerpen de eerste 3 jaar hebben gestudeerd (zowel de proffen als de studenten)

Eigenlijk heb je altijd veel les: meestal van 's ochtends half negen tot half zes 's avonds. Eigelijk zwakt dat naar het tweede semester altijd af.

Kamers zoeken in Belgie: tja eigenlijk moet je daarvoor naar de plaats van bestemming want kamers plaatsen op internet kennen ze niet zo. Je moet eigenlijk gewoon rond gaan kijken in buurten en daar hangen van die oranje fiches voor de ramen met een telefoonnummer. Ik heb toevalligerwijs wel een kot (want zo noemen de belgen dat) via internet gevonden doordat het nieuwbouw is.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust. Ik heb trouwens al heel veel op dit forum, ook onder andere topics dan deze, uitleg gegeven over de studie. Misschien heb je er ook wat aan om deze te lezen?

Groetjes Marly

Laatst gewijzigd door *Marly* : 28 juli 2006 om 23:54.
*Marly* is offline   Met citaat antwoorden

Generated in 0,94713s using 8 queries