Los bericht bekijken
Oud 30 juli 2006, 11:08   #43 (permalink)
*Marly*
Lid

*Marly*'s schermafbeelding

Standaard

In de latere jaren wordt het inderdaad leuker....maar ook steeds zwaarder helaas. Maar dat is wel in te denken eigenlijk.

Je kunt in Antwerpen het best in Berchem zitten ja. Er bestaan ook studentenhuizen, appartementen, studios, homes.

Ik zou zelf weer voor Antwerpen gaan als ik weer moest kiezen: geeft een gezellige sfeer daar en de organisatie is daar stukken beter. In Gent wordt je niks vertelt en moet je alles via via doorgekregen hebben en kan het echt een rommeltje zijn. Daarnaast zijn er in Gent veel meer studenten dan in Antwerpen, waardoor je letterlijk een nummer bent. In Antwerpen heb je daardoor meer persoonlijk contact met de professoren en ken je al je medestudenten.

Er bestaan er zowel in Gent als in Antwerpen mondelingen. Ik heb nu nog steeds mondelingen. Maar in Gent kun je ook kiezen bij sommige vakken of je mondeling doet of niet, dat was in Antwerpen niet het geval. Alhoewel dat in Antwerpen misschien meer mondeling is, omdat ze daar minder studenten hebben. De mondelingen die ik nu in Gent heb gehad was niks anders dan je blad afgeven en laten lezen. Wel heel confronterend, want je voelt je zo slecht als je weet dat je het slecht gemaakt hebt. Vooral in het eerste jaar kunnen de professoren tijdens mondeling botte opmerkingen maken. Maar de jaren daarna neemt dat wel af, hoewel dat wel afhangt van de prof.... In Antwerpen moest je zelf echt oplezen wat je opgeschreven had en kon je altijd bijvragen verwachten waarop je ook weer beoordeeld werd.

Groetjes Marly

Generated in 0,77583s using 8 queries