Ben er niet zo voor, vind tolerantie echt belangrijk, maar weet ook hoe belangrijk een stabiele gezinssituatie is voor kinderen, denk wel dat homokoppels een stabiel thuis kunnen bieden, maar het wijkt wel enorm af van de normale gezinssituatie, die het kind overal om zich heen ziet. En ik denk dat geadopteerde kinderen sowieso al gevoelig zijn voor emotionele problemen, dat is ook onderzocht. Het kan natuurlijk ook heel goed gaan en misschien zelfs juist iets toevoegen aan het leven van zo'n kind (bijv. heel open-minded), maar jij als volwassene plaatst zo'n kind wel in die in principe niet-normale situatie en ik denk dat kinderen daar heel gevoelig op zijn. Denk heus wel dat een homokoppel een kind prima kan opvoeden (en inderdaad over veel dingen veel bewuster nadenkt), maar de druk van buitenaf is denk ik nog best groot (ook al is ons land nog zó tolerant). Dus de kans dat zoiets gaat knagen bij een kind is denk ik te groot om daar als volwassene de verantwoordelijkheid voor te nemen en zelfs daar bewust voor te kiezen voor je kind.