Ik vind het hele idee te idioot voor woorden. Ik vind het heel erg dat er mensen in Nederland (en vast niet alleen hier) rondlopen die het normaal vinden dat een kind seks heeft met een volwassene. en dan nog zeggen dat het okay is omdat het de keus van het kind zelf is... Dát vind ik echt bullsh''t. Ik ben het met Leoni eens dat het kind dan tegen zichzelf beschermt moet worden. Ik denk niet dat kinderen in staat zijn echt voor zoiets te kiezen en vrijwillig seks willen hebben met een volwassene. Het idee klopt van geen kanten en niet zozeer omdat het van het normale afwijkt en daarom per definitie vaak direct als fout gezien word, maar meer ook omdat een volwassene in het voordeel is van het kind (doordát die volwassen is), waardoor volgens mij geen sprake meer is van vrijwillig of eigen keus van het kind. (dit vind ik ook gelden voor seks met dieren, maar da's vast een ander topic)
Pedofilie bestaat nu eenmaal en ik denk ook dat mensen er zelf niets aan kunnen doen als ze gevoelens hebben voor kinderen, en dat maakt ook helemaal niet uit, dat kán. maar ik vind niet dat ze het recht hebben deze gevoelens te mogen uitten in de praktijk, en zeker niet in praktijk te brengen door kinderen te verkrachten.
(sorry voor de lange reactie