Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2006, 11:27   #86 (permalink)
*Marly*
Lid

*Marly*'s schermafbeelding

Standaard

@ Mimmmo;

Citaat:
is het alleen zo dat als ik om wat voor reden dan ook eerder wil wegverhuizen uit het kot dat ik zelf iemand anders moet zoeken om erin te gaan wonen. Is dit normaal in Belgie? Hoort het niet gewoon met een opzegtermijn van bijv een maand te zijn?
Bij mij is het ook zo dat ik verplicht ben om een geheel academiejaar te huren. Normaal wordt mijn huurcontract stilzwijgend verlengd. Als ik mijn huur op wil zeggen moet ik 3 maanden van te voren dat doorgeven. Ik kan ook zelf iemand gaan zoeken die de huur van me wil overnemen en dat kan dan weer voor mij 3 maanden huur schelen en de kotbaas is blij met de nieuwe huurder.

Mijn kotbazen zijn echt heel betrouwbaar en heel vriendelijk. Ze hebben voor het eerst vorig jaar een studentenhuis gebouwd, dus zij doen echt alles volgens de regels.

Volgens mij is jouw situatie dus heel normaal. Het is alleen vervelend dat je bijna een heel jaar aan je huur vastzit als je na 1 maand al opmerkt dat de studie niet bij past, maar dat schijnt normaal te zijn in België.

Groetjes Marly

Laatst gewijzigd door *Marly* : 13 augustus 2006 om 11:36.
*Marly* is offline   Met citaat antwoorden

Generated in 0,75311s using 8 queries