Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2006, 13:19   #88 (permalink)
BENN
Meelopertje

Standaard

Hoi allemaal,

Ik heb besloten na mijn uitloting in Utrecht om naar Gent te gaan. Nu heb ik een aantal vraagjes aan jullie...

1) Aan welke straat ligt het gebouw waar de studenten in Gent het eerste jaar naartoe gaan om lessen te volgen? Dit IVM zoeken van kamer zo dicht mogelijk daarbij in de buurt.

2) Hoe zit het precies met reizen, ik wil vanaf Noord limburg reizen. Het grootste gedeelte van de reis is dan geloof ik in Nederland, tot aan roosendaal. Ik kan een buitenland vergoeding krijgen via de ib-groep, dat is dan ongeveer 80 euro maar kan ik dan niet beter een OV kaart zien te regelen (als dat al wel mogelijk is) die tot roosendaal gaat en de rest dan zelf betalen tot aan Gent??

3) Hoe zit het precies met inschrijfkosten? ik krijg wel studiefinanciering maar ben ook buitenlander dan, kom je dan in klasse drie en moet je rond de 500 euro betalen of behoor je dan tot groep 1 die maar 80 euro hoeft te betalen. Ik dacht zelf dat het groep 1 was maar weet dit niet zeker, misschien weet marly dit??

4) Is het slim om een kamer te zoeken via kotatgent.be en heb je dan niet zoals in Nederland van die hospiteeravonden??

5) wat zijn de totaalkosten per jaar aan boekjes? ik had ergens op dit forum gelezen het dubbele van 60 euro per halfjaar?? kan iemand het mij precies vertellen?

6) ik ben opzoek gegaan naar het precieze aantal afvallers het eerste jaar in Gent maar heb dit nergens kunnen vinden. Kan iemand me vertellen wat het aantal aanmeldingen + afvallers het eerste jaar was in Gent bijvoorbeeld twee jaar geleden, de cijfers voor dit jaar zullen nog wel niet bekend zijn.. En het aantal aanmeldingen + afvallers het eerste jaar in Antwerpen.

7) hoe zit het nou precies met die voorbereidings/introductie week (of zijn dat twee totaal verschillende dingen?)

8) kun je via de universiteit in Gent goedkoop aan een laptop komen?? Ik had dat namelijk ergens gelezen, laptop met korting.. En heb je die ook echt nodig dan??

als laatste wil ik nog vertellen dat ik in het boekje van Gent las dat ze het eerste jaar nu aangepast hebben en je dus niet hoofdzakelijk chemie en physica hebt maar nu bijvoorbeeld ook embryologie enzo al het eerste jaar er staat bij academie jaar 2006 -2007 dus het zal wel kloppen denk ik..

Zoals jullie zien zit ik vol met vragen, ik hoop dat jullie mij en andere lezers kunnen helpen.

groetjes van Ben
BENN is offline   Met citaat antwoorden

Generated in 5,87294s using 8 queries