Psychologie of Logopedie
Heyy,
Ik ben 17, woon in België en ga nu naar mijn 6e jaar. Ik doe de richting Wetenschappen-Wiskunde (8u wiskunde) en ik ben heel erg aan het twijfel over mijn keuze voor volgend jaar. Ik ben erg geboeid door alles wat met psychologie te maken heeft en ik zie mijn droomberoep voor me als zelfstandige met mijn eigen 'spreekkamer'. Ik heb een kleine voorkeur voor de psychologie, maar ook logopedie lijkt me zeer interessant. Vooral omdat ik dan met kinderen kan omgaan. Maar wanneer ik op vacaturesites opzoek ga naar gevraagde jobs als psycholoog vind ik er nauwelijks.. En ik heb ook ergens gelezen dat psychologie op de tweede plaats (na rechten) het grootste aantal studenten heeft in België.
Mijn vraag is dus, zal ik later werk vinden na een master diploma psychologie te hebben behaald (zowel als zelfstandige als werken binnen een bedrijf/organistatie/..)? Of heb je bij de opleiding Logopedie betere kansen? Zijn er mensen met ervaring rond één van beide opleidingen, die me wat kunnen informeren?
Alvast bedankt
|