@ SmG;
Ik weet niet hoe jouw leerstijl is, maar ik leer meer van studeren uit de cursussen dan van het bijwonen van alle lessen. Het is ook absoluut NIET verplicht om alle lessen te volgen. Sterker nog, er zijn best veel mensen die niet alle lessen volgen, vooral op vrijdagnamiddag is het altijd rustig. Ik vertrek ook altijd op vrijdagmiddag en mis ik altijd 2 lessen. Het is ook een beetje afhankelijk van prof tot prof. Sommige proffen rammelen hun cursussen af, anderen verplichten je als het ware om naar de les te komen omdat ze een heel schaarse cursus geven waar jezelf in de les toevoegingen moet geven. Ik ga in het begin daarom wel naar alle lessen, leg er de cursus naast en schrap dan lessen die gewoon echt nutteloos zijn. Maar sommige proffen kunnen ook heel goed en interessant hun verhaaltje doen en dan ga ik ook wel graag naar die lessen, ook al zou dat in principe niet nodig zijn.
Maar...die lange dagen zul je blijven houden. Maar in het 2e semester zijn het relatief gezien, kortere dagen. Dat is nog elk jaar zo geweest: een zwaar 1e semester, maar een rustiger 2e semester.
Groetjes Marly