1. Ja scheelt heel erg wat voor dag het is, maar gemiddeld kom ik denk ik ongeveer aan een uur per dag (MSN)
2. Afkortingen ed die niet in de Dikke van Dale staan? Dingen als ff, vvond, w88 zie ik als chattaal.
3 Zolang het binnen de perken blijft, en alleen met sms, chat, msn ed.
4 Ik gebruik wel heel veel afkortingen (op de UT wordt voor heel veel dingen, als studie's en gebouwnamen standaard een afkorting gebruikt) maar de echte chattaal gebruik ik niet heel veel. Alleen in sms-jes en msn als het korter is dan het "normale" woord.
5 Als het echt van die taal is met tig hoofdletters en eigenlijk niets meer lijkt op het origineel (of als mensen van die emoticons gebruiken voor letters of woorden) dan krijg ik vaak het beeld lager geschoold. Dit komt vooral doordat de meeste mensen vanaf de universiteit die ik ken dat niet doen en de mensen die dat wel doen vaak lager geschoold zijn of op de middelbare school zitten.
6 In het msn-en/sms-en moet chattaal tot op zekere hoogte kunnen. Maar brieven/e-mails en gesprekken moeten gewoon in fatsoenlijk nederlands gevoerd worden.
Biomedische Technologie, Universiteit Twente. 23 jaar