Hoihoi daar ben ik weer!! (ik ben dat meisje uit frankrijk van p3)
Ik zit dit jaar ook in antwerpen (eerste jaar) mede dankzij dit forum !!!
Ik heb een kamer in berchem wie zit er dit jaar nog meer in antwerpen???
Aan Marly >>In Frankrijk is het inderdaad moeilijk om diergeneeskunde te studeren: je moet eerst 2jaar lang lessen volgen die niet veel met dieren te maken hebben,en erg moeilijk zijn(scheikunde,natuurkunde,biologie,wiskunde..)
en dan na die 2jaar is er een examen voor alle fransen,na dat examen mogen alleen de beste naar een van de 4scholen in frankrijk. als je daar niet bij hoord (en de kans is groot dat dat zo is) heb je niets en mag je nog 1keer het examen doen. Als je wél bij de gellukige hoort dan heb je nog maar 4jaar les (nu eindelijk in de diergeneeskunde) en ben je bijna zeker dat je je einddiploma haalt.
Dus eingelijk is het een vreselijk systeem want in de 2 eerste jaren is de sfeer helemaal slecht want de bedoeling is dus dat je beter bent dan je buurman...
de kans om de studie te mogen begginnen is zeer gering (ook al werk je hard want er zijn nog altijd genoeg mensen die nóg harder werken)
en de uiteindelijke studie tot dierenarts duurt dus eingelijk maar 4jaar!
Vandaar dat ik nu hier zit :-)
Belgen zijn trouwens heel aardig en de nederlanders wat makkelijker om contact mee te maken..
Groetjes aan alle dieren liefhebbers!!
Ladybird.
|