@ Kelly;
Ik zou niet 2 studies gaan combineren, maar mocht je veel vrijstellingen krijgen kun je het natuurlijk altijd nog overwegen.
Ik ken wel medestudenten die een opleiding afgerond hebben alvorens aan de studie diergeneeskunde te beginnen, maar het aantal vrijstellingen dat ze kregen viel flink tegen. Ik geloof dat Biochemie I + II bij diergeneeskunde een vak was waar snel vrijstelling voor wordt gegeven. Maar bij de meeste vakken zou ik er ook niet op rekenen. Voor genetica en biologie zou je misschien ook wel vrijstelling krijgen. Maar Professor Weyns geeft de meeste vakken en vind zijn vakken echt heel erg belangrijk (Embryologie, Anatomie, Orgaananatomie, Neuroanatomie). De kans dat je daarvoor vrijstellingen krijgt is nihil.
Maar over het algemeen gezien vind ik wel dat jouw vakken erg overeenstemmen met de vakken die ik heb gehad. Nu kan er ondertussen wel wat veranderd zijn sinds de curriculumhervorming. (ik deed nog de kandidaturen: nu bachelor). Ik had ook Dierkunde, Plantkunde (nu samen Biologie genoemd volgens mij), Histologie I +II, Immunologie, Pathofysiologie, Fysiologie van de huisdieren I + II, Genetica, Embryologie en Statistiek.
Maar ze zijn wat betreft vrijstellingen gewoon erg streng: schijnbaar ligt de nadruk bij diergeneeskunde toch nog NOG meer op de dieren dan bij medische biologie.
Maar (zoals Charlotte het ook al zei) nee heb je en ja kun je krijgen....dus het is zeker het proberen waard!
Groetjes Marly
Laatst gewijzigd door *Marly* : 5 november 2006 om 10:51.
|