Hai Annemiek!
Ik was op de middelbare school zeker geen uitblinker. Natuurkunde was voor mij het zwaarst: ik moest echt knokken voor een voldoende. Dat kwam vooral doordat ik er niet geinterresseerd in was.
Mijn eindexamens had ik veel beter gemaakt dan mijn so's. Op het centraal examen haalde ik op natuurkunde, scheikunde en wiskunde meer dan een 8, herinner ik mij. Maar dat komt ook doordat ik niet snel opgeef: ik wilde toch streven naar een 8 gemiddeld. UIteindelijk haalde ik voor de meeste vakken een 7 op mij eindlijst en een paar achten (informatica oa.) Daardoor haalde ik uiteindelijk lotingsklasse C. (geloof ik)
Maar het vak Natuurkunde is dit jaar voor het eerst in Gent in de 1e bachelor diergeneeskunde afgeschaft. Ik weet niet hoe dat momenteel in Antwerpen zit, maar daar zal hetzelfde wel gebeuren of gebeurd zijn.
In ieder geval: doe wat je leuk vind. Als je echt geinteresseerd bent in dieren dan steek je er graag je tijd in en leer je het makkelijk.
De meeste mensen die afvielen hadden een geromantiseerd beeld bij de opleiding diergeneeskunde maar waren in feite niet ECHT geinteresseerd en vonden het achteraf te veel werk en de studie te lang duren.
Groetjes Marly