Hoi Annemiek!
In Antwerpen is Natuurkunde nog niet afgeschaft. Hier:
http://www.virtuelecampus.be/main.as...IERGEN&n=23267 kan je het overzicht vinden van welke vakken er gegeven worden. Zoals je ziet wordt er vrij veel chemie gegeven (ze hebben 3 van de 5 chemische vakken van de bachelorjaren in het 1e jaar gepropt

), dus het is handig als dit je een beetje ligt. Je hoeft echter niet supergoed te zijn ofzo: doordat het zo veel gegeven wordt, kan je het redelijk makkelijk weer oppakken mocht je alles vergeten zijn in de zomervakantie

. Bovendien worden er voor chemie (en ook wiskunde, maar dat heb je niet bij diergeneeskunde) overbruggingslessen gegeven in de voorlaatste week van de vakantie, dus mocht je erg twijfelen dan kan je altijd nog overwegen dat te volgen.
Ik was voor scheikunde helemaal niet zo goed volgens de SE's, maar voor mijn eindexamen haalde ik toch een 8! Voor natuurkunde had ik waarschijnlijk een beter cijfer gehaald als ik wat meer geknokt had, maar ach, zo belangrijk is dat vak nou ook weer niet. Ik had uiteindelijk net een 7tje gemiddeld denk ik (omhoog afgerond

). Voor wiskunde had ik een 8 op het examen en voor biologie een 6 (7 gemiddeld). En de rest van de vakken gebruik je volgens mij niet meer
Volgens mij zeggen de resultaten van de middelbare school niet zoveel over hoe je het doet op de studie. Het is veel belangrijker dat je je erin weet vast te bijten en kan doorzetten als het even niet gaat.. en het is ook handig als je makkelijk dingen kan onthouden en anders is het gewoon wat harder werken.
Maar als je het echt graag wilt, dan moet je het volgens mij gewoon doen en dan komt het helemaal goed
Groetjes,
Charlotte