Los bericht bekijken
Oud 27 november 2006, 16:35   #3 (permalink)
pippin
Doorzakker

Standaard

SPH voltijd.
het eerste jaar is alles een beetje wennen. je zet je goed in voor je studie enz. maar op een gegeven moment kom je erachter dat je als je haast niets uitvoer, je net zoveel studiepunten krijgt. want een 6 of een 9 maakt niets uit voor je punten. en een 6 is veel minder hard werken..
nu kreeg ik op de sph veel blablabla-vakken (over de maatschappij, ethiek enz). heel interessant allemaal maar de huiswerktoetsen, verslagen die je thuid op je gemakje kon maken adhv een opdracht, (je kon de toets dus met heel de klas maken als je dat wilde, even beetje veranderen en de docent zag echt niet dat je het samen had gemaakt) waren vaak erg makkelijk, met een beetje algemene kennis en een goede babbel haalde ik al snel gewoon een 6 en dus mijn studiepunten. theorievakken waren wel even blokken, maar dat deed ik dan 2 á 3 dagen non-stop van te voren.

ik weet niet of je zomaar van een studie nederlands naar sph wil overstappen,
maar ik zou eens kijken of jullie in de klas bepaalde opdrachten niet meer gezamelijk kunnen doen (dan hoef je al dat denkwerk niet alleen te doen en kost het minder tijd als je allemaal een deel van de opdracht uitwerkt) of dat er opdrachten bij zijn die bijvoorbeeld niet meetellen voor je toetscijfer en je dus achterwege kunt laten. je moet ook niet bang zijn een toets eens niet te halen, er zijn altijd herkansingen zodat je de stof op een later moment nog eens rustig kan doornemen.
ik weet natuurlijk niet hoe dat allemaal zit bij jou opleiding. maar soms zijn er ook vakken die je niet verplicht hoef te volgen. in die tijd kun je dus lekker uitslapen van het stappen van de avond ervoor. of gewoon lekker even de stad in.

Generated in 0,77755s using 8 queries