Hai Charlotte!
In ons jaar was Bols niet zo vaak chagrijnig. Op examens herkende je hem dan opeens helemaal niet meer terug: dan kwam ie over als iemand die nog niet eens een grapje kan maken. En dat kwam dan ongeloofwaardig over.
Ik heb in de 2e kandidatuur gezeten toen het vak Fysiologie I nog door 3 proffen werden gegeven. Je moest toen dus ook examen gaan afleggen bij 3 proffen en toen was Bols ook tijdens het examen erg vriendelijk en kon hij ook grapjes maken en je op weg proberen te helpen als je iets niet meer wist. Het jaar daarop, in de 3e kandidatuur, waren 2 van de 3 proffen van fysiologie met pensioen en moest Bols het dus voor het eerste jaar het hele vak Fysiologie II en Pathofysiologie in zijn eentje geven. Grapjes, hulp en vriendelijkheid konden er toen niet meer vanaf bij de examens.
Misschien dat hij het les geven onderhand al zo beu is dat hij chagrijniger begint te worden???

Hij is ook echt zo iemand die altijd praat over hoe je je moet profileren, zoals hij dat noemt, de studie zelf (zovééél studenten: dus zovééél concurrentie),enz, enz....
Prof. De Coen is ook een erg vriendelijke prof, zowel in de les als tijdens de examens.
Als je wil kun je op het volgende adres mijn kamertje alvast bekijken.
http://www.lepainperdu.be/
De verhuurder(s) hebben op mijn toestemming foto's van mijn kamertje mogen maken om op hun website te zetten. Er is ondertussen wel het een en ander veranderd: het rode matje is een grote beige mat geworden, de kratjes zijn weg, de ficus is vervangen door een boekenkast. En ik heb overal ondertussen wat meer prullaria gezet. De ficus staat weer gewoon in Nederland. En er zijn 3 schemerlampjes bijgekomen.
Ik zit op de 2e verdieping, het meest links dakraam als je voor het gebouw staat. Ik zit op het meest zonnige punt van het gebouw (dat vind ik heerlijk want ik heb echt veel licht nodig). Er zitten in het gebouw nog 23 mede diergeneeskunde studenten: de meesten daarvan zitten nu in de 3e bachelor/1e proef: dus het zouden wel jouw jaargenoten kunnen worden. Verder zitten er nog 2 studenten die ook iets met dieren studeren, maar geen diergeneeskunde.
Als ik volgend jaar afstudeer en jij op zoek bent naar een kamertje in Merelbake mag je gerust een kijkje komen nemen. En als ik leuke kamertjes te huur zie staan voor je vriend zal ik het ook laten weten.
Groetjes Marly