Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2007, 12:20   #1 (permalink)
justinos
Meelopertje

Standaard Verdiensten bijbaan -> belasting betalen?

Hallo allemaal,

Sinds begin 2006 hou ik me steeds meer bezig met webdesign en fotografie. In het afgelopen jaar ben ik heel veel gevorderd en krijg ik steeds meer opdrachten, zo heb ik inmiddels een eigen website lopen waarin ik mijn diensten (fotografie, film en webdesign) aanbied. Hiermee krijg ik steeds meer inkomsten en dat zal dit jaar toch wel oplopen in een paar duizend euro.
Mijn geboortedatum is 22-06-1990, dus ik heb pas de leeftijd van 16 jaar. Dit betekend dat ik me nog niet kan aanmelden bij de Kvk en dus nog geen zelfstandig ondernemer kan worden. Nu heb ik al vanalles gelezen en nagevraagd over hoe te handelen in mijn situatie en hoe het zit met de belasting. Ik heb namelijk gelezen dat je je via de rechter (?) kan aanmelden om je als meerderjarig op te geven en in dat geval dus wel je eigen bedrijf kan starten.
In het geval ik de belasting moet gaan opgeven dit jaar, kan ik hier dan ook alle overige omzet bij opgeven? Zoals het aanschaffen van een nieuwe camera en accesoires?

Wellicht dat iemand mij op weg kan helpen of van info voorzien hoe ik komend jaar te werk moet gaan. Wel heb ik vanaf begin 2007 alle omkosten bewaard, dus de facturen en bonnetjes allemaal netjes in een map geplaatst.

Alvast bedankt!
Justin
justinos is offline   Met citaat antwoorden

Generated in 0,77836s using 8 queries