Zelf studeer ik Financial Services Management (FSM) aan Hogeschool Rotterdam (HRO). Deze opleiding valt net als de opleidingen Accountancy en Bedrijfseconomie onder het cluster Financieel Management (FINMA).
Ook al is FSM op papier niet hetzelfde als BE of AC, bij HRO FINMA lijken alle opleidingen op elkaar! FSM zou voornamelijk gericht zijn op het bank- en verzekeringswezen met hier en daar wat belastingrecht en bedrijfseconomie, maar bij HRO FINMA is het eerder andersom: voornamelijk belastingrecht en bedrijfseconomie met een beetje bank- en verzekeringswezen.
Als ik jou was, zou ik niet blind afgaan op wat je gezien hebt tijdens de open dag (mits je daar natuurlijk geweest bent), maar zou ik ook heel goed kijken naar eventuele alternatieven op andere onderwijsinstellingen (bijvoorbeeld bij InHolland).
Één ding weet ik wel: als je toch besluit om naar HRO te gaan, dan kom je terecht in een
chaotische chaos. En als je denkt dat dat een incident is, vergeet het dan maar!
Kiezen voor HRO zie ik eigenlijk als de grootste fout die ik in mijn leven gemaakt heb!
Klik hier om te lezen waarom ik het zo voel