Hoi iedereen,
Dat het vooral aan de ouder ligt ben ik wel mee eens.
Maar ik vrees toch dat je voortplanting niet kan tegenhouden. Al is het verplicht. Het is toch zonde om elke keer een abortus te plegen als een moeder met achterstanden zwanger raakt? Ik vind het onrealistisch. Ik heb ergens gelezen dat een koppel 4 kinderen hoor te krijgen om de vergrijzing in Nederland in balans te houden.
Bovendien, veel mensen die in achterstandswijken wonen horen onder samenleving opbouw, emancipatie, en intergratie. Ik denk dat we eerst eens naar die belijden moeten kijken, bijvoorbeeld, goedkope taalcursussen, het voorstel dat het kabinet heeft gemaakt betreft mensen met een achterstand een kans geven op de arbeidsmarkt en het verfijnen van het ontslag recht, meer verdeling in de wijk bijv met sociale huur en koop woningen in een wijk samen. Deze mensen moeten meer betrokken raken bij de maatschappij. Het is toch logisch dat een kind dat in wassenaar opgroeit een betere leef milieu heeft en dat zijn kans groter is dat die in het hoger onderwijs komt dan een kind in een achterstandswijk? ( maatschappelijke status). Het begint allemaal bij de opvoeding en de sociale omgeving.
Gr,
Hope
|