Heej!
Café d'Anvers is inderdaad nog wel een stukje noordelijker dan de kaaien. Waarschijnlijk was je wel in de buurt van Café Local, da's wel op de kaaien namelijk.. De Konijnepijp is een soort van bunker op Fort VI: dat is een terrein in de buurt van Campus Drie Eiken met nog wat vage gebouwen waar vaak feesten en gezellige avonden worden georganiseerd. Sommige verenigingen hebben een 'eigen' gebouwtje, maar de Konijnepijp wordt eigenlijk door alle verenigingen gebruikt.
TD staat voor Thé Dancant (geloof ik), dat is een sjiek woord voor iets wat eigenlijk gewoon een dansfeest is (komt van heel lang geleden toen mensen nog niet naar dat soort feesten mochten..). Een TD wordt door één of meerdere verenigingen georganiseerd en aangekondigd met posters in de universiteit. Meestal heeft een TD een thema: bijv. Hawaii-TD, Striptease-TD, Eind-TD.. soms mag je gratis naar binnen als je passend gekleed bent (in een kokosnootbikini ofzo

) en af en toe worden er gratis vaten weggegeven op een bepaald tijdstip. Erg afwisselend dus, en meestal ook wel gezellig. Ik vind alleen wel dat TD's die georganiseerd worden door Diefka gezelliger zijn dan die van bijvoorbeeld Ufka of Winak. Dat zijn namelijk verenigingen voor de studierichtingen wiskunde en natuurkunde en zo.. en die gasten zijn gewoon wat minder gezellig vaak
-edit-
De entreeprijs voor een TD is meestal 3/4 euro voor niet-leden en 2/3 euro voor leden (van de organiserende vereniging(en)). Drinken wordt ook aan studentikoze (is lage

) prijzen verkocht.
-eind edit-
Ik wil zelf ook graag een auto, maar da's toch ook wel duur. En omdat ik alleen in de weekenden naar huis ga en in Antwerpen alles fiets, zou de auto de helft van de tijd voor de deur staan te roesten... daar wacht ik dus nog maar even mee.
Ik heb het eerste jaar niet hard genoeg gewerkt (A) waardoor ik in een Geïndividualiseerd Traject ben terechtgekomen. Daardoor heb ik afgelopen jaar wat vakken van de tweede en derde gedaan en ik moet de derde dus nog afmaken in Antwerpen voor ik naar Gent kan.
De studie bevalt me goed. Soms is het echt heeeeel veel theorie en je moet in België echt alles uit je hoofd kennen (in Utrecht is het soms wat meer kunnen opzoeken en toepassen), maar dat heeft natuurlijk ook zo weer z'n voordelen. Ik moet er niet aan denken dat ik met m'n hond bij de DA zou staan en die zou zeggen: "ja, dat weet ik zo niet hoor. Dat hoefden we alleen maar te kunnen opzoeken"... Het is gewoon hard werken, het schijnt ook de zwaarste studie te zijn (in België toch), maar de vakken waarvan je weet dat je ze nodig hebt (anatomie, fysiologie, pathologie) zijn wel gewoon heel interessant.
Ik weet wel dat ik de introductie erg leuk vond. Je werd ingedeeld in groepjes (alle studierichtingen door elkaar) en je kreeg een peter en een meter: ouderejaars die de groepjes begeleidden. Die kon je dan ook allemaal vragen stellen. Wij gingen eerst de stad verkennen, we hebben gebowld, geschaatst, gezwommen, jenever gedronken in hét jenevercafé van Antwerpen... en het is gewoon een superleuke manier om je jaargenoten en de stad een beetje te leren kennen. Ik kan het écht iedereen aanraden!
Ik vind m'n kot wel mooi ja :P ben in ieder geval erg tevreden met de grootte en de ligging. Ik heb wel wat foto's op m'n blog staan:
Student Onbekend.nl - Charlotte's persoonlijke weblog. In Antwerpen worden trouwens ook best veel studio's verhuurd (een kamer met eigen badkamer en keuken), ik heb ook een studio. Ik vind het echt ideaal omdat je alleen maar je eigen troep hoeft op te ruimen en je ook niet schuldig hoeft te voelen als je de afwas eens een dagje langer laat staan en zo. Aan de andere kant is het misschien wat saaier, omdat je echt op jezelf woont en je dus wel je best moet doen om je huisgenoten te ontmoeten.
Het is weer een redelijk verhaal geworden... ik hoop dat je weer wat wijzer bent
Groetjes, Charlotte