Welkom op het forum Chantal!
Het is ook een beetje afhankelijk van hoe snel je dingen oppikt. Tijdens de eerste lessen van Algemene chemie wordt eigenlijk hetzelfde vertelt als in die overbruggingslessen, maar dan net iets sneller. Als je maar 2 jaar chemie hebt gehad op de middelbare, is het misschien handig om het begin al eens gezien te hebben.. maar de introductiedagen zijn ook erg zinvol!
In mijn beleving was Organische chemie trouwens een stuk moeilijker, en dat krijg je dan weer niet bij de overbruggingslessen...
Er worden ook tegen het einde van het semester toe bijlessen aangeboden door ouderejaars.. en ik geloof zelfs dat je bijles kan krijgen van de prof van Algemene chemie zelf (prof. Griet Ceulemans is dat), maar dat is dan wel heel duur. De lessen van Ceulemans zijn over het algemeen behoorlijk interactief, je krijgt ook sommen om op te lossen tussendoor en dan kan je vragen stellen als je er niet uit komt. Het is dus niet zo dat ze door de stof heenraast bij de lessen (in mijn eerste jaar dan, misschien nu iets meer doordat het minder uren zijn geworden..)
Hoe dan ook, het blijft een lastige keuze. Wel raar trouwens dat het overlapt nu, dat was in mijn eerste jaar niet. Ik heb het gewoon allebei gedaan
Ik hoop dat ik je niet nog meer aan het twijfelen heb gemaakt
Groetjes, Charlotte